19 maja 2024

BMW zaprezentowało już pierwsze oficjalne fotografie i materiały wideo długo oczekiwanej, nowej generacji 7. Flagowa limuzyna niemieckiego producenta może pochwalić się nie tylko lepszymi osiągami, ale i innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi.

Photo: Shutterstock

Nowe BMW serii 7 naszpikowane nowoczesną technologią

Nowa generacja flagowej serii 7 debiutowała kilka tygodni temu. Od tego czasu BMW zdradziło już większość najważniejszych informacji na temat młodszej siostry F01 i F02.

Auto bazuje na kilku jednostkach napędowych. Klienci będą mogli zdecydować się przynajmniej na dwa silniki benzynowe: 4,4 l V8 oraz 3,0 l o mocach odpowiednio 450 KM oraz 326 KM. Dla nieco bardziej oszczędnych BMW przygotowało także wersje wysokoprężne z silnikiem diesla 3,0 l V6 i mocy 265 KM.

Seria 7 czepie pełnymi garściami z najnowszych rozwiązań bawarskiego producenta. Model wyposażono m.in. w system zdalnego sterowania, dzięki któremu – kierowca tuż po wyjściu z auta może precyzyjnie parkować autem tam, gdzie wyjście z auta mogłoby okazać się utrudnione (wąskie garaże, miejsca parkingowe). Poza tym mamy tutaj do czynienia także z pełnym systemem oświetleniowym w standardzie LED.

Mimo że pod względem stylistycznym trudno mówić tutaj o przełomie, to BMW serii 7 wygląda tak, jak na wysokobudżetową limuzynę przystało. To, co szczególnie rzuca się w oczy w porównaniu do F01

Pasjonat motoryzacji z wieloletnim doświadczeniem, Jan Szymański jest sercem i duszą portalu motoryzacyjnego Łada Klub. Jego głęboka wiedza o branży, połączona z nieustającą ciekawością, pozwoliła mu na stworzenie jednego z najbardziej cenionych źródeł informacji motoryzacyjnych w Polsce.

Polecane wpisy

komentarze 3

  1. Gość
    Gość
    cze 10, 2021 at 02:41 pm

    W sumie to odkąd sięgam pamięcią zawsze marzyło mi się BMW serii 7. Oczywiście nie mam pieniędzy, żeby kupić sobie nowy egzemplarz z salonu, ale za te 40,000 złotych mam do wyboru albo bardzo fajnie utrzymanego klasyka, czyli E38 z 5,4 l, albo znacznie młodsze (jednak potencjalnie znacznie bardziej awaryjne) BMW E65. Na który model zdecydowalibyście się na moim miejscu?

    Odpowiedz
  2. Gość
    Gość
    cze 10, 2021 at 02:41 pm

    Na nic. Za te pieniądze zapomnij o zadbanym modelu z serii 7, bo wydatki związane z utrzymaniem 100 albo 15-letniego BMW będą naprawdę potężne. Ostatnio czytałem jakiś test na forum motoryzacyjnym i facet podawał, że koszty przejazdu BMW E38 10,000 kilometrów rocznie to mniej więcej 8,000 do 9,000 złotych w samych częściach, więc nie mam pewności, czy stać się na utrzymanie tak kosztownego auta. Pozdrawiam serdecznie.

    Odpowiedz
  3. Gość
    Gość
    cze 10, 2021 at 02:41 pm

    Mi się stylistyka nowego BMW nie podoba, szczególnie jeśli chodzi o przód, bo tył jest jak najbardziej w porządku. Ten grill jest zdecydowanie zbyt duży i rzeczywiście jakoś niespecjalnie współgra z całą sylwetką. Przynajmniej ja tak to widzę.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz