Jednoślady korzystają z prostych silników, które potrafią mieć problemy z prawidłową pracą na niskich obrotach. Z czego może wynikać gaszenie się jednostki, gdy ta pracuje na wolnych obrotach i jak poradzić sobie z taką usterką?
Podstawową kwestią, którą należy sprawdzić, gdy motocykl zgaśnie na wolnych obrotach, jest ilość paliwa w baku. Czasem może to być po prostu efekt nieuwagi i tego, że zapomnieliśmy zatankować wystarczająco wiele benzyny. W takiej sytuacji wystarczy dolanie paliwa, by znów cieszyć się prawidłową pracą silnika w jednośladzie.
Oczywiście brak paliwa to powód nieprawidłowej pracy jednostki jedynie w niektórych przypadkach. Częściej gaśnięcie silnika na wolnych obrotach to objaw jego awarii. W tej sytuacji należy przyjrzeć się układowi paliwowemu. Lista usterek jest dość długa i obejmuje
Lista jest na tyle długa, że samodzielne zdiagnozowanie usterki może być dużym wyzwaniem. Z tego względu najlepiej jest udać się do mechanika, który dzięki swojemu doświadczeniu znacznie szybciej zlokalizuje źródło problemu.
Gaźnik to jeden z elementów, któremu warto się przyjrzeć w przypadku gaśnięcia silnika na wolnych obrotach. Może się bowiem okazać, że nie podaje on wystarczającej ilości paliwa, by utrzymać silnik na chodzie. Wtedy winny może być np. zawór iglicowy, który nie otwiera się w odpowiednim momencie. Warto też sprawdzić szczelność całego układu.
Ważne! Gaźnik to jeden z najważniejszych elementów silnika motocyklowego. Od jego pracy zależy skład mieszanki paliwowo-powietrznej, która trafia do komory spalania. Jakakolwiek awaria gaźnika ma więc duży wpływ na prawidłową pracę jednostki napędowej. |
Jednym ze sposobów na poprawę pracy silnika jest regulacja gaźnika. Ten wraz z upływającym czasem może się delikatnie rozregulować, co negatywnie wpływa na jego pracę. Dotyczy to szczególnie jazdy na niskich obrotach. Regulacja gaźnika to na szczęście dość proste zadanie.
Regulacja gaźnika pozwoli dostosować mieszankę paliwowo-powietrzną do potrzeb silnika. Jest to szczególnie istotne na niskich obrotach. Źle wyregulowany gaźnik może dostarczać za mało paliwa, przez co jednostka po prostu gaśnie.
Zabranie jednośladu do doświadczonego mechanika, który zna się na budowie silników wyposażonych w gaźniki, zapewni najlepsze rezultaty. W ten sposób oszczędzimy wiele czasu spędzonego na poszukiwaniach źródła usterki. Dodatkowo mechanik dysponuje specjalistycznym sprzętem, który może okazać się niezbędny do naprawy.
Szukając mechanika, warto wybierać tylko sprawdzone warsztaty. W tym celu możemy np. zasięgnąć opinii znajomych, czy też wykonać szybki research w internecie. Ważne jest to, by wybrany warsztat specjalizował się w motocyklach i skuterach.
Pasjonat motoryzacji z wieloletnim doświadczeniem, Jan Szymański jest sercem i duszą portalu motoryzacyjnego Łada Klub. Jego głęboka wiedza o branży, połączona z nieustającą ciekawością, pozwoliła mu na stworzenie jednego z najbardziej cenionych źródeł informacji motoryzacyjnych w Polsce.